Prohlížeč není podporován

Doporučujeme Google Chrome

Kooperativa

Ztotožňování osob v Kooperativě

Používáme systémy veřejné správy

Abychom měli vaše údaje stále aktuální, zavádíme procesy automatického ztotožňování. Na základě § 129 odst. 3 zákona č. 277/2009 Sb., o pojišťovnictví, můžeme za účelem plnění zákonných povinností využívat údaje z informačních systémů veřejné správy. To znamená, že můžeme získávat údaje jako jsou:

  • jméno,
  • příjmení,
  • datum narození,
  • pohlaví
  • stát narození
  • rodné číslo,
  • adresa trvalého pobytu,
  • občanství,
  • datum úmrtí
  • informace o občanském průkazu, cestovním pasu, povolení k pobytu (druh a číslo dokladu, platnost dokladu, vydávající úřad/orgán),
  • ID datové schránky,
  • klientský identifikátor fyzické osoby (KIFO)

Výčet údajů, ke kterým mají pojišťovny přístup, je stanoven zákonem o pojišťovnictví.

Vy nám tak už nemusíte aktivně hlásit změny výše uvedených údajů. My zase můžeme díky ověřování úplnosti a správnosti údajů v informačních systémech zjednodušovat interní procesy, snižovat administrativní zátěž i chybovost dat.

 

Kdy ověřujeme údaje z informačních systémů

  • při sjednání a správě pojištění, např. když se nám vrátí pošta, nedorazí platba nebo zanikne pojištění z důvodu úmrtí
  • při likvidaci pojistné události, např. když ověřujeme úmrtí pojištěného nebo obmyšlené osoby, zjišťujeme adresu nebo doplňujeme nečitelné údaje
  • při vymáhání pohledávek, např. když ověřujeme identitu dlužníka nebo doplňujeme chybějící informace
  • při vyšetřování podezření na spáchání pojistného podvodu, např. když ověřujeme existenci osob nebo údaje v rámci opatření proti praní špinavých peněz (AML)
  • při správě obchodní sítě, např. při kontrole údajů obchodníků nebo nesrovnalostí vůči registrům ČNB
  • při řešení stížností, např. když je potřeba ověřit konkrétní údaje klienta
  • při dodržování zákonu o praní špinavých peněz (AML), např. při identifikaci klienta nebo doplňování chybějících údajů

 

Jaké informační systémy využíváme

  • základní registr obyvatel (ROB), který spravuje Ministerstvo vnitra
  • agendový informační systém evidence obyvatel (AISEO), který spravuje Ministerstvo vnitra
  • agendový informační systém cizinců (AISC), který spravuje Policie ČR a Ministerstvo vnitra
  • informační systém evidence občanských průkazů (AISEOP), který spravuje Ministerstvo vnitra
  • informační systém evidence cestovních dokladů (AISECD), který spravuje Ministerstvo vnitra
  • základní registr územní identifikace, adres a nemovitostí (RÚIAN), který spravuje Český úřad zeměměřický a katastrální
  • základní registr agend, orgánů veřejné moci, soukromoprávních uživatelů údajů a některých práv a povinností (RPP), který spravuje Digitální a informační agentura

 

Všechno v informačních systémech nenajdeme

Přestože informační systémy poskytují širokou škálu informací, všechny údaje v nich nenajdeme. Změny kontaktní adresy, telefonu nebo e-mailu nám i nadále musíte hlásit sami. K tomu můžete využít naši infolinku 957 105 105, navštívit jakoukoliv pobočku nebo vše pohodlně vyřídit v naší Klientské zóně.

 

Zjistit více

 

Co dělat v případě nesrovnalostí v informačních systémech

Ve výjimečných případech se může stát, že údaje v informačních systémech jsou nepřesné nebo chybné. V takovém případě se obraťte na kontaktní místo veřejné správy CzechPoint, kde můžete požádat o opravu. Po aktualizaci údajů v registrech budeme o změně automaticky informováni.