Pojišťovna Kooperativa podniká na českém trhu již více než tři desetiletí a nabízí všechny standardní druhy pojištění pro občany, drobné firmy i velké podniky. Je součástí Vienna Insurance Group, přední pojišťovací skupiny ve střední a východní Evropě, obsluhuje přes 2,5 mil. klientů a zaměstnává téměř 4 000 osob.
Stakeholders‘ dialoguePro validaci naší CSR strategie a s cílem, aby reflektovala aktuální situaci v oblasti udržitelnosti, stejně jako ve společnosti, jsme ve spolupráci se zkušenými konzultanty uskutečnili kompletní stakeholders’ dialogue.
Stejně jako celý koncern VIG vycházíme z Cílů udržitelného rozvoje SDGs, přijatých na Summitu OSN v září 2015, a také z Principů udržitelného rozvoje v pojišťovnictví.
prevence následků živelních událostí
Platforma VIZE 0 a další
souhlasilo s elektronickou komunikací
cest do práce na Rekolech
Každý zájemce o jógu - zkušený jogín i začátečník - může strávit páteční ráno on-line jógou s lektory ze studia YOGAME. Všechny lekce jsou dostupné také ze záznamu v on-line knihovně. Průměrně se každé lekce účastní 20 kolegů a kolegyň.
Spolu s organizací Nevypusť duši jsme zorganizovali semináře on-line i naživo k aktuálním tématům duševního zdraví a psychické vyrovnanosti a všem zaměstnancům zpřístupnili praktické techniky psychohygieny, relaxační techniky i nástroje, jak rozpoznat syndrom vyhoření a jak s ním pracovat. Seminářů na téma duševní zdraví se zúčastnilo přes 200 zaměstnanců.
Všichni zaměstnanci, kteří se nechali očkovat proti onemocnění Covid-19, dostali mimořádný příspěvek ve výši 3 000 korun na svou kartu BenefitPlus k využití na další péči o zdraví.
Pomáháme vyrovnávat šance sociálně i zdravotně znevýhodněných a hledáme možnosti, jak těmto případům předcházet. Ať už se jedná o rodiče samoživitele, seniory či lidi s hendikepem, vždy se snažíme pomáhat dlouhodobě a smysluplně.
Nadace pojišťovny Kooperativa je společensky odpovědný subjekt, jehož smyslem je investovat do veřejně prospěšných témat, a tím naplňovat svoje poslání. Vzhledem k tomu, že zřizovatelem Nadace je komerční subjekt, má její zřizovatel zájem na tom, aby strategické zacílení Nadace bylo v souladu s jeho byznysovými prioritami a aby se tyto cíle a priority vzájemně efektivně doplňovaly.
Nová nadační strategie, která byla přijata na začátku roku 2021, redefinuje zaměření Nadace a jejích aktivit tak, aby i nadále naplňovala důležité společenské úkoly, ale současně byla více propojena s byznysovými aktivitami zřizovatele a byly do ní jednoznačně promítnuty CSR principy Kooperativy.
S ohledem na CSR priority se Nadace nově soustředí na oblast prevence.
Prevence je pro pojišťovnu charakteristikou.
Prevence je vždy levnější a výhodnější než řešení důsledků rizikového chování nebo zanedbání preventivního přístupu. To přináší významný dopad na zlepšení kvality života a společnosti.
Prevence je klíčem k odpovědnému chování.
Prevence je důležitým činitelem pro určování nadační spolupráce s vybranými subjekty a souvisejících aktivit.
Prevence je klíčovým parametrem pro sledování dopadu veškerých nadačních aktivit.
Za účelem sladění cílů Nadace Kooperativy s principy společensky odpovědného podnikání pojišťovny Kooperativa jako jejího zřizovatele byly definovány 3 pilíře, které budou zastřešovat většinu nadačních činností: senioři a zdraví, inovace a životní prostředí.
Jako prostředek k efektivnímu naplňování stanovených cílů při spolupráci s neziskovými organizacemi, sledování dopadů investovaných prostředků a jejich aktivity, ale i jako podklad pro smysluplný reporting využíváme systém grantových řízení. Díky transparentním pravidlům můžeme sledovat a účinně vyhodnocovat výsledky a dopady průběžně.
Uzavřené grantové řízení využíváme u projektů většího rozsahu, dlouhodobějšího charakteru a pro strategické partnery. Umožňuje nám oslovit vymezený okruh potenciálních partnerů s nabídkou rámcově definované spolupráce. Otevřené grantové řízení je účinným způsobem pro oslovení široké skupiny subjektů, zejména pak při krátkodobé spolupráci a testování dosud neznámých subjektů. V roce 2021 proběhlo otevřené grantové řízení na téma „osamělost seniorů a mezigenerační propojení“. Pandemie představovala pro nejednoho z nás velkou zkoušku, pro seniory je pocit nejistoty a osamění každodenní realitou. V řízení bylo podpořeno 13 z 66 přijatých žádostí v celkové částce 1 004 800 Kč. Více informací na webu.
V polovině roku jsme začali spolupracovat s Nadací VIA provozující portál Darujme.cz. Díky tomu došlo ke zjednodušení zaměstnaneckých sbírek. Nyní lze darovat on-line, obratem získat potvrzení o daru, které je možné uplatnit v daňovém přiznání za daný rok, dostupná je i možnost zadat opakovaný dar.
Už první sbírka, kterou jsme prostřednictvím Darujme.cz uskutečnili ukázala, že pomáhat umíme velmi rychle. Naši kolegové a kolegyně darovali na pomoc lidem zasaženým tornádem na jižní Moravě částku 1,7 milionu korun, stejnou částkou 1,7 milionu korun přispěla i mateřská společnost VIG. Nadace Kooperativy navíc do zasažených oblastí poslala další 2 miliony korun. Do jihomoravských obcí se někteří ze zaměstnanců vydali pomáhat i fyzicky.
Veškeré naše aktivity by nebylo možné realizovat bez partnerů z neziskové sféry. Pomáhají nám pochopit problematiku lidí, kteří neměli v životě takové štěstí. Zároveň nám poskytují nástroje a možnosti, jak jednotlivce i celé rodiny podporovat a předcházet dalším negativním jevům. Během roku došlo k několika změnám - s novou strategií Nadace jsme mnohá partnerství revidovali, u některých spoluprací došlo k ukončení. V roce 2021 jsme uzavřeli i nová partnerství, o kterých budeme informovat ve chvíli, kdy budeme mít rozjeté společné aktivity.
Zaměstnanci Kooperativy hráli a stále hrají důležitou roli v naší snaze pomoci potřebným. I letos se v Praze i regionech aktivně zapojili do pomoci druhým prostřednictvím dobrovolnických dnů, materiálních i finančních sbírek a dalších tradičních projektů Nadace Kooperativy. Každé takové úsilí v podobě finančních sbírek Nadace oceňuje zdvojnásobením vybrané částky.
V roce 2021 jsme vzhledem k vládním omezením souvisejícím s pandemií COVID-19 otevřeli v Galerii Kooperativy od června do prosince jednu výstavu, kterou navštívilo 7 808 osob.
Sulická - domov pro osoby se zdravotním postižením - pomoc zaměstnanců při přípravě Plesu naruby, Vítání léta a Dlabání dýní.
Zámek Hluboš - pomoc při úpravě interiérů a exteriérů bývalého letního sídla T. G. Masaryka.
Příspěvek 500 000 Kč od Nadace Kooperativy pro obec Stebno na rekonstrukci parku a kostela sv. Jana Křtitele, které byly zničeny řáděním silného větru, na základě iniciativy zaměstnanců Agentury Praha.
Sbírka kol, koloběžek a sportovního vybavení mezi zaměstnanci Agentury bylo vybráno 25 kol, 2 koloběžky a 2 páry kolečkových bruslí, které byly následně rozděleny potřebným v okolí zaměstnanců a společnostem Prostor+ a Kola pro Afriku.
Pomoc s organizací a účast na charitativním projektu na podporu opuštěných a týraných zvířat Běhejme a pomáhejme útulkům.
Materiální sbírka smartphonů a notebooků pro rodiny s dětmi v nelehkých situacích přes Prostor+.
V roce 2019 se zrodil projekt Apollón, jehož cílem bylo dělat věci JINAK. Ne více, ale jinak a chytře. Práce by měla především bavit. Projekt stál na čtyřech hlavních pilířích: Lidé a komunikace, Procesy, Motivace a Společenská odpovědnost. V rámci projektu vzniklo například toto video. Postupně se principy projektu dostaly do struktur a běžných aktivit Agentury tak, že byl projekt ukončen. Vybraní zaměstnanci se ale věnují aktivitám společenské odpovědnosti a udržitelnosti i nadále ve své běžné agendě.
Agentura pokračuje v podpoře neziskových organizací, dobrovolnických dnech a pomáhá potřebným. Stejně tak se významně zapojuje do centrálních CSR aktivit, jako je například Beh pro Paraple nebo materiální sbírka pro Klub svobodných matek. Díky projektu Strom pro lepší život podpořili zaměstnanci Agentury Praha organizace Nové háro, Dětské centrum Paprsek, Integrační centrum Zahrada, Kolpingova rodina, Šafrán dětem, Klokánek a Nadační fond Pečovatel celkovou částkou 60 000 Kč.
Zpráva o společenské odpovědnosti a udržitelnosti 2021 byla připravena po celoročním sběru relevantních dat, konzultacích se všemi zapojenými částmi pojišťovny a komunikaci s příslušnými stakeholdery. Obsahuje informace o naplňování všech částí strategie CSR – prevence a odpovědné podnikání, ekologie a udržitelnost, rozmanitost a flexibilita ve vztahu k zaměstnancům a filantropie. Rozšířením reportu byl letos stakeholders‘ dialogue, který nám pomohl lépe pochopit přístup našich stakeholderů k naší strategii udržitelnosti a odpovědnosti. Stejně jako v předchozích letech jsme i letos vycházeli z mezinárodně uznávané metodiky GRI (Global Reporting Iniciative), a to v rozsahu „Core“.
Principy reportingu (indikátory GRI 101) definují základní informace o reportování ve Zprávě a jsou uvedeny níže. Informace ve Zprávě jsou obsahově vázány na Výroční zprávu společnosti 2021, kterou je možné najít na webu zde. Zprávu vydáváme na základě povinnosti zveřejňovat informace nefinanční povahy, jež nám ukládá směrnice Evropského parlamentu a Rady 2014/95/EU o nefinančním reportingu. Reportovaná data jsou za období od 1. 1. 2021 do 31. 12. 2021 a nejsou ověřena externím auditorem.
Pokud máte jakýkoli nápad, doporučení či zpětnou vazbu v souvislosti se Zprávou o společenské odpovědnosti a udržitelnosti 2021 či se společenskou odpovědností v Kooperativě obecně, napište nám na adresu: odpovednafirma@koop.cz.
Indikátor
Popis
Kde najdete
Indikátor
Popis
Kde najdete
Indikátor
Popis
Kde najdete
Indikátor
Popis
Kde najdete
Kooperativa je férová, silná a významná firma. Chceme být ale víc než to. Chceme, aby náš otisk a vše, co děláme, bylo k okolí šetrné, k lidem vstřícné, přátelské a empatické. Chceme pomáhat a budeme se angažovat, protože věříme, že to má cenu a že život může být lepší.