Jak postupovat při řešení škod
Nechte místo ohledat
Byla-li škoda způsobena požárem nebo máte-li podezření ze spáchání trestného činu (např. krádež, vandalismus), je potřeba přivolat hasiče (150) nebo policii (158). Uschovejte si protokol.
Pro rychlou pomoc naší asistenční služby (jako je zásah pokrývače, sklenáře nebo mechanika k nepojízdnému vozidlu, aj.), kontaktujte:
Global Assistance:
- v ČR 1220
- v zahraničí +420 266 799 779
Případně volejte na naši infolinku:
- 957 105 105
Škodu vyfoťte
Pořiďte fotodokumentaci poškozených věcí nebo vozidla. Vyfoťte jak celkový pohled na poškozené věci (vozidlo, nemovitost, movité předměty), tak i detaily poškozených částí. Zároveň poškozené věci nebo vozidlo nelikvidujte a ponechte k případné prohlídce.
Zabezpečte majetek
Provizorně zabezpečte majetek, aby se škoda nezvětšovala. Např. při poškození střešní krytiny dočasně zajistěte, aby do objektu nezatékalo. Začněte uklízet a sušit.
Sepište poškozené věci a připravte si k nim podklady
Nejrychlejší je využít online hlášení škody, do kterého vyplníte, co vše bylo poškozeno. Nebo si můžete soupis poškozených či odcizených věcí připravit jako přílohu k hlášení. Uveďte u věcí pořizovací ceny a stáří. Pokud je máte, najděte k poškozeným věcem pořizovací doklady.
U poškozených staveb sepište rozměry poškozených stavebních součástí včetně druhu materiálu (např. rozměry místností včetně jejich výšky, druh malby; délku a druh materiálu poškozených okapů; plochu a typ poškozené střešní krytiny, případně počet poškozených střešních tašek; uveďte případný vnitřní či venkovní obklad stěn – materiál, rozměry, počet kusů atp.).
Odhadněte škodu
Alespoň přibližně odhadněte celkovou škodu. Přesnost vašeho odhadu není rozhodující pro výši plnění, jde jen o hrubý odhad.
Připomeňte si, co máte sjednáno ve vaší pojistné smlouvě
V klidu si prostudujte, na co se vaše pojištění vztahuje, popřípadě jak vysokou máte spoluúčast. Sjednaná pojištění, částky a pojistné podmínky máte ve vaší pojistné smlouvě. Odkaz na pojistné podmínky najdete u jednotlivých pojištění nebo souhrnně zde.
Pro nahlášení škody si připravte
- číslo pojistné smlouvy
- místo a datum vzniku škody
- příčinu škody (popis škodního děje)
- identifikační údaje pojištěného
- kontaktní údaje případných svědků
- předpokládanou výši škody
Nahlaste škodu
Co nejdříve nahlaste škodu pojišťovně. Hlásit škodu může pojištěný nebo na základě plné moci zástupce pojištěného:
- online (doporučujeme – je to snadné a bezpečné, 24h denně k dispozici, můžete rovnou připojit veškeré dokumenty včetně fotografií)
- telefonicky na naší zákaznické lince 957 105 105
- osobně na kterékoli pobočce Kooperativy
- písemně přes formulář zaslaný na adresu:
Kooperativa pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group
Centrum zákaznické podpory
Brněnská 634
664 42 Modřice
Spolu s hlášením škody zároveň můžete doplnit další podklady (policejní protokol, seznam poškozených věcí, fotodokumentaci, …). Ty lze:
- přiložit k online hlášení
- přinést osobně na pobočku Kooperativy
- zaslat poštovní službou společně s formulářem
Co bude po nahlášení škody
- Po nahlášení (online, telefonicky, osobně):
- dostanete číslo pojistné události
- pokud je to nutné, zašleme na místo našeho technika ke zdokumentování škody
- vyžádáme si od vás případné chybějící doklady
- zaplatíme vám plnění, na které máte nárok:
- o podle naší dřívější dohody (rozpočtem nebo podle dokladů)
- o na váš účet nebo jiný vámi určený účet
To vše proběhne obvykle do pár dnů. Do 3 měsíců musíme celou událost uzavřít, proto se vám připomeneme, pokud nám od vás něco bude chybět.
Jak doplnit již nahlášenou škodu nebo zjistit její stav
Po nahlášení škody jste od nás dostali potvrzení a číslo pojistné (škodní) události. Nejjednodušší a nejrychlejší způsob, jak zjistit stav škody nebo dodat jakékoli další doklady, je online:
Zjistit stav škody nebo doplnit dokumenty
Případně lze volat na naši zákaznickou linku 957 105 105. V obou případech je potřeba mít po ruce číslo pojistné události.
Můžete se spolehnout, že když nám něco k vyřešení škody chybí, budeme kontaktovat vás nebo poškozeného.
Důležité kontakty
Zákaznická linka
Po – Pá: od 8 do 18 hod.
Pokud se chcete zeptat na vaše pojištění, pomůže nám, když budete znát číslo smlouvy. Informace ke smlouvě můžeme sdělit pouze pojistníkovi. (Cena hovoru je stejná, jako na kterékoliv jiné číslo v ČR dle vašeho tarifu.)
Asistenční služba
Z ČR: +420 1220
Ze zahraničí: +420 266 799 779
NONSTOP - 247 hodin / 7 dní týdnu / 365 dní v roce
Tato čísla použijte v případě poruchy či nehody vozidla, potřeby domácí asistence nebo zdravotní asistence. Zkrácená volba +420 1220 je zpoplatněna zvláštním tarifem - ceny za volání jsou individuální a zjistíte je u svého operátora telefonních služeb.
Global assistanceMohlo by vás zajímat
Jak vám můžeme pomoci?
Klientská zóna
Online úhrada pojistného
Rychlá aktualizace vašich údajů
Dokumenty na jednom místě