Prohlížeč není podporován

Doporučujeme Google Chrome

Kooperativa

Jak postupovat při řešení škod

Víme, že když se něco semele, objeví se rázem spousta věcí k řešení. Abyste se v nenadálé situaci snáz zorientovali, připravili jsme pro vás přehledný postup.

Nechte místo ohledat

Byla-li škoda způsobena požárem nebo máte-li podezření ze spáchání trestného činu (např. krádež, vandalismus), je potřeba přivolat hasiče (150) nebo policii (158). Uschovejte si protokol.

Pro rychlou pomoc naší asistenční služby (jako je zásah pokrývače, sklenáře nebo mechanika k nepojízdnému vozidlu, aj.), kontaktujte:

Global Assistance:

  • v ČR 1220
  • v zahraničí +420 266 799 779

Případně volejte na naši infolinku:

  • 957 105 105

Škodu vyfoťte

Pořiďte fotodokumentaci poškozených věcí nebo vozidla. Vyfoťte jak celkový pohled na poškozené věci (vozidlo, nemovitost, movité předměty), tak i detaily poškozených částí. Zároveň poškozené věci nebo vozidlo nelikvidujte a ponechte k případné prohlídce.

Zabezpečte majetek

Provizorně zabezpečte majetek, aby se škoda nezvětšovala. Např. při poškození střešní krytiny dočasně zajistěte, aby do objektu nezatékalo. Začněte uklízet a sušit.

Sepište poškozené věci a připravte si k nim podklady

Nejrychlejší je využít online hlášení škody, do kterého vyplníte, co vše bylo poškozeno. Nebo si můžete soupis poškozených či odcizených věcí připravit jako přílohu k hlášení. Uveďte u věcí pořizovací ceny a stáří. Pokud je máte, najděte k poškozeným věcem pořizovací doklady.

U poškozených staveb sepište rozměry poškozených stavebních součástí včetně druhu materiálu (např. rozměry místností včetně jejich výšky, druh malby; délku a druh materiálu poškozených okapů; plochu a typ poškozené střešní krytiny, případně počet poškozených střešních tašek; uveďte případný vnitřní či venkovní obklad stěn – materiál, rozměry, počet kusů atp.).

Odhadněte škodu

Alespoň přibližně odhadněte celkovou škodu. Přesnost vašeho odhadu není rozhodující pro výši plnění, jde jen o hrubý odhad.

Připomeňte si, co máte sjednáno ve vaší pojistné smlouvě

V klidu si prostudujte, na co se vaše pojištění vztahuje, popřípadě jak vysokou máte spoluúčast. Sjednaná pojištění, částky a pojistné podmínky máte ve vaší pojistné smlouvě. Odkaz na pojistné podmínky najdete u jednotlivých pojištění nebo souhrnně zde.

Pro nahlášení škody si připravte

  • číslo pojistné smlouvy
  • místo a datum vzniku škody
  • příčinu škody (popis škodního děje)
  • identifikační údaje pojištěného
  • kontaktní údaje případných svědků
  • předpokládanou výši škody

Nahlaste škodu

Co nejdříve nahlaste škodu pojišťovně. Hlásit škodu může pojištěný nebo na základě plné moci zástupce pojištěného:

  • online (doporučujeme – je to snadné a bezpečné, 24h denně k dispozici, můžete rovnou připojit veškeré dokumenty včetně fotografií)
  • telefonicky na naší zákaznické lince 957 105 105
  • osobně na kterékoli pobočce Kooperativy
  • písemně přes formulář zaslaný na adresu:
    Kooperativa pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group
    Centrum zákaznické podpory
    Brněnská 634
    664 42 Modřice

Spolu s hlášením škody zároveň můžete doplnit další podklady (policejní protokol, seznam poškozených věcí, fotodokumentaci, …). Ty lze:

  • přiložit k online hlášení
  • přinést osobně na pobočku Kooperativy
  • zaslat poštovní službou společně s formulářem

Co bude po nahlášení škody

  • Po nahlášení (online, telefonicky, osobně):
  • dostanete číslo pojistné události
  • pokud je to nutné, zašleme na místo našeho technika ke zdokumentování škody
  • vyžádáme si od vás případné chybějící doklady
  • zaplatíme vám plnění, na které máte nárok:
    • o podle naší dřívější dohody (rozpočtem nebo podle dokladů)
    • o na váš účet nebo jiný vámi určený účet

To vše proběhne obvykle do pár dnů. Do 3 měsíců musíme celou událost uzavřít, proto se vám připomeneme, pokud nám od vás něco bude chybět.

Jak doplnit již nahlášenou škodu nebo zjistit její stav

Po nahlášení škody jste od nás dostali potvrzení a číslo pojistné (škodní) události. Nejjednodušší a nejrychlejší způsob, jak zjistit stav škody nebo dodat jakékoli další doklady, je online:

Zjistit stav škody nebo doplnit dokumenty

Případně lze volat na naši zákaznickou linku 957 105 105. V obou případech je potřeba mít po ruce číslo pojistné události.

Můžete se spolehnout, že když nám něco k vyřešení škody chybí, budeme kontaktovat vás nebo poškozeného.

Důležité kontakty

Zákaznická linka

957 105 105

Po – Pá: od 8 do 18 hod.

Pokud se chcete zeptat na vaše pojištění, pomůže nám, když budete znát číslo smlouvy. Informace ke smlouvě můžeme sdělit pouze pojistníkovi. (Cena hovoru je stejná, jako na kterékoliv jiné číslo v ČR dle vašeho tarifu.)

Asistenční služba

Z ČR: +420 1220
Ze zahraničí: +420 266 799 779

NONSTOP - 247 hodin / 7 dní týdnu / 365 dní v roce

Tato čísla použijte v případě poruchy či nehody vozidla, potřeby domácí asistence nebo zdravotní asistence. Zkrácená volba +420 1220 je zpoplatněna zvláštním tarifem - ceny za volání jsou individuální a zjistíte je u svého operátora telefonních služeb.

Global assistance 

Jak vám můžeme pomoci?

Řešíte škodu? Vyřešíme vše rychle, online.

Nebo volejte957 105 105

po–pá: od 8 do 18 hod.

Klientská zóna

  • Online úhrada pojistného

  • Rychlá aktualizace vašich údajů

  • Dokumenty na jednom místě

Mohlo by se vám hodit

    Zeptejte se.
    Co vás zajímá?