Prohlížeč není podporován

Doporučujeme Google Chrome

Kooperativa
|Pomocná ruka

Je pro vás auto každodenní nezbytností či pracovním nástrojem? Kvalitní pojištění vám přinese řadu výhod.

Pro velkou část z nás je vozidlo nezbytným „pracovním nástrojem“, bez kterého se nedostaneme do práce, neodvezeme děti do školy, nenakoupíme.

why-kei-8e2gal_GIE8-unsplash.jpg

Jak na autopojištění v době, kdy mám „hlouběji do kapsy“?

Pro velkou část z nás je vozidlo nezbytným „pracovním nástrojem“, bez kterého se nedostaneme do práce, neodvezeme děti do školy, nenakoupíme. Pojištění je u vozidla jeden z výdajů i nákladů, které můžeme považovat spíše za investici, a to velmi důležitou. Obzvláště v dobách, kdy nemá člověk, rodina nebo firma finanční rezervy, je pojištění jediným možným způsobem, jak řešit vážné životní obtíže a následky katastrof. V případě havarijního pojištění to platí dvojnásob. Třeba taková srážka se srnou při noční jízdě z práce může vyjít hodně draho. Díky havarijnímu pojištění získáte prostředky na úhradu opravy vozidla a nemusíte veškeré opravy platit ze své kapsy.

Povinné ručení mít musím, ale může mi přinést i výhody?

Určitě může, třeba kvalitní asistenční služby. Každému je jasné, že i když pojišťovna po nehodě peníze vyplatí, s odtahem auta do servisu mu pomohou asistenční společnosti. Od toho jsou asistenční služby, bez kterých už není možné si moderní autopojištění představit. Zároveň roste skupina klientů, kteří pojištění, zejména povinné ručení, nevnímají jen jako povinnost, kterou jim ukládá zákon, ale jako užitečnou službu, která pomůže vyřešit jakékoliv nesnáze na cestách. Podle toho si také pojištění vybírají. Kooperativa nabízí unikátní asistenční program s bezlimitní asistencí při poruše, havárii, řádění živlu, vandalismu, částečném odcizení, a to nejen v ČR, ale i v zahraničí. Pomůže vám tedy z většiny nesnází. Samozřejmostí je také možnost zapůjčení náhradního osobního vozidla v ČR i v zahraničí až na 7 dní nebo jeho úschovu až na 15 dní.

Jak vysoké bych měl zvolit limity?

Určitě vyšší než minimum, které stanovuje zákon. Doporučujeme alespoň limit 70/70 milionů korun – tedy 70 milionů korun na majetkové škody a stejnou částku pro újmy na zdraví. Představte si, že vám praskne na dálnici pneumatika a způsobíte hromadnou dopravní nehodu. Jedním z vozidel může být i autobus plný lidí. Několik cestujících si ponese zdravotní následky do konce života. Základní limit pojistného plnění u povinného ručení ve výši 35 milionů korun nemusí v této situaci vůbec stačit. Proto je vhodné uvažovat o povinném ručení s vyššími limity. Rozdíl v ročním pojistném je přitom jen v řádu stokorun. Pokud byste dostatečný limit neměli, budete muset sáhnout hluboko do kapsy.