Jak postupovat po živelné události
Všichni klienti mohou škody hlásit on-line na webových stránkách Kooperativy www.koop.cz, na infolince Kooperativy 957 105 105, či na libovolném obchodním místě firmy. Nezapomeňte škodu, pokud možno, co nejlépe zdokumentovat.
Pro usnadnění vyřízení škody Vám doporučujeme následující postup:
- Zabraňte zvětšování rozsahu škody, např. začnete s čerpáním vody z domu, provizorní opravou střechy apod.
- Nahlaste škodu on-line na webových stránkách Kooperativy koop.cz nebo na telefonní linku 957 105 105, uveďte číslo bankovního účtu pro výplatu plnění.
- Pořiďte fotodokumentaci poškozených věcí a staveb, zejména, zdokumentujte, do jaké výše záplava vystoupala (důležité jsou celkové pohledy). Pokud je to možné průběžně dokumentujte likvidované předměty, stavební součásti, technologie foťte s detaily (štítek spotřebiče), vyfoťte demontované stavební konstrukce (podlahové krytiny, parkety, obklady stěn).
- Vypracujte seznam zasažených věcí s uvedením ceny, stáří a rozsahu poškození – formulář najdete na webových stránkách Kooperativy (zde).
- Je-li to možné, zajistěte doklady k zasaženým věcem (účty, záruční listy atd.)
- Zasažené věci nepodléhající zkáze ponechejte pro případnou prohlídku naším pracovníkem.
- Poškozené zaplavené věci vysušte, elektrické spotřebiče nezapínejte a zabezpečte posouzení odbornou opravnou.
V případě zatopení prostor rodinného domu nebo rekreačního objektu (u pojištění občanů):
- Pokud je budova zcela zatopena, změřte celou vnější zastavěnou plochu a výšku hladiny vody.
- Pokud je budova zatopena jen z části, změřte podlahovou plochu všech zaplavených místností a výšku hladiny vody.
V případě poškození střechy rodinného domu nebo rekreačního objektu vichřicí (u pojištění občanů):
- Pokud je střecha zničená, uveďte rozměr všech částí střechy a typ krytiny.
- Pokud je střecha poškozená, uveďte rozměr všech poškozených částí, popř. počet poškozených tašek a typ krytiny.
U škod na majetku podnikatelů je navíc potřeba pojišťovně předat:
- Účetní evidenci zasažených věcí – inventární soupisy s vyznačením zasažených věcí, cenami, stářím a odhadem poškození.
- Účetní stavy majetku (zásob, movitého a nemovitého majetku), z doby bezprostředně před vznikem škody.
- Projektovou dokumentaci zasažených staveb, pokud je to možné.
Naši pracovníci s Vámi dohodnou termín případné prohlídky, respektive další postup.
Zajištěním uvedených kroků přispějete k urychlenému vyřízení své škodné události.
Důležité kontakty
Zákaznická linka
Po – Pá: od 8 do 19 hod.
Pokud se chcete zeptat na vaše pojištění, pomůže nám, když budete znát číslo smlouvy. Informace ke smlouvě můžeme sdělit pouze pojistníkovi. (Cena hovoru je stejná, jako na kterékoliv jiné číslo v ČR dle vašeho tarifu.)
Asistenční služba
Z ČR: +420 1220
Ze zahraničí: +420 266 799 779
NONSTOP - 24 hodin / 7 dní týdnu / 365 dní v roce
Tato čísla použijte v případě poruchy či nehody vozidla, potřeby domácí asistence nebo zdravotní asistence. Zkrácená volba +420 1220 je zpoplatněna zvláštním tarifem - ceny za volání jsou individuální a zjistíte je u svého operátora telefonních služeb.
Global assistanceMohlo by vás zajímat
Jak vám můžeme pomoci?
Klientská zóna
Online úhrada pojistného
Rychlá aktualizace vašich údajů
Dokumenty na jednom místě