Prohlížeč není podporován

Doporučujeme Google Chrome

Kooperativa

Jak postupovat po živelné události

(jako je povodeň, záplava, vichřice, pád stromu, úder blesku, přepětí, aj.)

Všichni klienti mohou škody hlásit on-line na webových stránkách Kooperativy www.koop.cz, na infolince Kooperativy 957 105 105, či na libovolném obchodním místě firmy. Nezapomeňte škodu, pokud možno, co nejlépe zdokumentovat.

Pro usnadnění vyřízení škody Vám doporučujeme následující postup:

  • Zabraňte zvětšování rozsahu škody, např. začnete s čerpáním vody z domu, provizorní opravou střechy apod.
  • Nahlaste škodu on-line na webových stránkách Kooperativy koop.cz nebo na telefonní linku 957 105 105, uveďte číslo bankovního účtu pro výplatu plnění.
  • Pořiďte fotodokumentaci poškozených věcí a staveb, zejména, zdokumentujte, do jaké výše záplava vystoupala (důležité jsou celkové pohledy). Pokud je to možné průběžně dokumentujte likvidované předměty, stavební součásti, technologie foťte s detaily (štítek spotřebiče), vyfoťte demontované stavební konstrukce (podlahové krytiny, parkety, obklady stěn).
  • Vypracujte seznam zasažených věcí s uvedením ceny, stáří a rozsahu poškození – formulář najdete na webových stránkách Kooperativy (zde).
  • Je-li to možné, zajistěte doklady k zasaženým věcem (účty, záruční listy atd.)
  • Zasažené věci nepodléhající zkáze ponechejte pro případnou prohlídku naším pracovníkem.
  • Poškozené zaplavené věci vysušte, elektrické spotřebiče nezapínejte a zabezpečte posouzení odbornou opravnou.

V případě zatopení prostor rodinného domu nebo rekreačního objektu (u pojištění občanů):

  • Pokud je budova zcela zatopena, změřte celou vnější zastavěnou plochu a výšku hladiny vody.
  • Pokud je budova zatopena jen z části, změřte podlahovou plochu všech zaplavených místností a výšku hladiny vody.

V případě poškození střechy rodinného domu nebo rekreačního objektu vichřicí (u pojištění občanů):

  • Pokud je střecha zničená, uveďte rozměr všech částí střechy a typ krytiny.
  • Pokud je střecha poškozená, uveďte rozměr všech poškozených částí, popř. počet poškozených tašek a typ krytiny.

U škod na majetku podnikatelů je navíc potřeba pojišťovně předat:

  • Účetní evidenci zasažených věcí – inventární soupisy s vyznačením zasažených věcí, cenami, stářím a odhadem poškození.
  • Účetní stavy majetku (zásob, movitého a nemovitého majetku), z doby bezprostředně před vznikem škody.
  • Projektovou dokumentaci zasažených staveb, pokud je to možné.

Naši pracovníci s Vámi dohodnou termín případné prohlídky, respektive další postup.

Zajištěním uvedených kroků přispějete k urychlenému vyřízení své škodné události.

 

Časté dotazy

Nemám kde uchovat zničené věci. Co mám dělat?

Pokud nemáte možnost věci uchovat do příjezdu našeho technika, vše dobře nafoťte (viz náš popis zde) a můžete věci zlikvidovat. Co podléhá rychlé zkáze vyhoďte samozřejmě hned, nezapomeňte to jen přidat na soupis všech škod. 

Jak dlouho mám zničené věci uchovávat? Kdy přijdete na prohlídku?

O nutnosti prohlídky vás budeme informovat co nejdříve od nahlášení. Vzhledem k počtu škod prosíme o strpení. Zničené věci uchovejte po dobu 5 dnů od nahlášení. Pokud nelze věci tak dlouho uchovat, vše dobře nafoťte. Chápeme, že je musíte vyhodit. 

Potřebuji peníze co nejdřív, jak požádat o zálohu?

O zálohu je možné požádat kdykoliv po oznámení pojistné události, a to vložením žádosti do spisu přes Stav škody, telefonicky na infolince, příp. osobně na nejbližší pobočce. 

Jak rychle dostanu peníze za škodu?

Děláme vše pro to, abychom i v současné situaci řešili škody co nejrychleji. Pokud nutně potřebujete zálohu, je možné o ni požádat. Jinak vás budeme kontaktovat co nejdříve my. Vzhledem k počtu škod prosíme o strpení.   

Jak doložit výši škody, když si vše uděláme sami nebo s pomocí příbuzných, sousedů?

Pokud následky škody zvládnete odstranit bez placených oprav odborníků (např. si sami uklidíte, vymalujete, zakoupíte nové vybavení), vypočítáme výši plnění podle informací od vás. Proto potřebujeme kromě soupisu všech poškozených věcí a staveb i informaci, že nebudete dokládat nabídky s kalkulacemi dodavatelů ani faktury za opravu.  

Jak můžu urychlit vyřízení škody?

Ideální je škodu nahlásit online co nejdříve, i když ještě nemáte všechny podklady. Podklady (kalkulace, faktury, fotky) můžete nejsnadněji a rychle vkládat k nahlášené škodě ve Stavu škody 

Vždy potřebujeme soupis poškozených věcí a staveb (včetně rozměrů zasažených místností), orientační odhad škody a doklady, které máte. Ujistěte se také, že jste nám při nahlášení dali správné kontakty na vás. A nezapomeňte na číslo účtu, kam vám máme poslat peníze.  

Zaplatíte mi kromě zničených věcí i další výdaje? Např. vyčištění studny?

Ano, je možné, že zaplatíme i úklidové práce, vystěhování věcí, náhradní ubytování, apod. Vždy je ale rozhodující rozsah pojištění, který máte sjednaný. 

Nemám ani doklady, stala se mi velká škoda.

Vaše pojištění najdeme i podle jména a rodného čísla toho, kdo pojištění uzavřel. Škodu můžete nahlásit i bez čísla pojistné smlouvy, online hlášení vás povede.  

Co dělat s autem, které bylo zcela zatopeno nebo zavaleno bahnem?

Kontaktujte naši asistenční službu a ověřte si, zda máte nárok na odtah vozidla zdarma z pojištění. Zcela zatopené vozidlo bude pravděpodobně neopravitelné. Náš technik vás bude kontaktovat a vše vám vysvětlí.  

Potřebuju odstranit spadlé stromy, jsem u vás pojištěný, škodu nemám, ale v pojištění mám zachraňovací náklady. Jak postupovat?

Nahlaste škodu nejlépe online a sledujte pokyny, které vám k ní budeme dávat. Podle konkrétní situace a vaší smlouvy vám dáme přesné instrukce.

Nemám možnost nafotit, mám začít odklízet a odstraňovat škodu. Co mám dělat? Zajistíte někoho, kdo zdokumentuje?

Nafocení škody je velmi důležité a může nahradit prohlídku naším technikem. Proto poproste sousedy, známé apod. Pokud nedostaneme aspoň základní informace (včetně fotek), prodlouží to výplatu správné částky. Uchovejte poškozené věci aspoň 5 dní, pokud je to možné. Chápeme, že déle to často nejde, proto se aspoň bez fotek neobejdeme. 

Musím řešit hlášení škody na vozidle hned?

Je dobré nahlásit všechny škody co nejdříve je to pro vás možné. Dejte nám prosím vědět i škodu na vozidle, které právě nevyužíváte, nebo na chatě, kam začnete jezdit zase na jaře. Je vhodné učinit vše proto, aby nedošlo k šíření škody (např. aby do vozidla nepršelo nebo nebylo znovu zaplaveno). 

Vozidlo mi uplavalo a nebylo nalezeno.

V případě, že vozidlo uplavalo a nebylo nalezeno, budeme potřebovat dokumenty k vozidlu, doklad o vyřazení vozidla z provozu a protokol od policie. Klíčky od vozidla a originály dokumentů k vozidlu si uschovejte, v průběhu likvidace je od Vás budeme vyžadovat. 

Vozidlo mi uplavalo a následně bylo nalezeno.

Co nejdříve pořiďte vlastní fotodokumentaci vozidla. Vyfoťte vodu ve vozidle detailně (voda v interiéru vozidla, voda ve světlech vozidla apod). Nahlaste nám škodu a připojte tuto vlastní fotodokumentaci vozidla.  

 

Majetek mi uplaval.

V případě, že majetek odnese voda, budeme od vás potřebovat stejné podklady, jako u poškozeného či zničeného majetku. Tedy soupis uplavaných věcí s uvedením ceny, stáří a rozsahu poškození (formulář), nabývací doklady, popřípadě fotky z doby před škodou.  

Důležité kontakty

Zákaznická linka

957 105 105

Po – Pá: od 7 do 19 hod.

So – Ne: od 9 do 17 hod.

Pokud se chcete zeptat na vaše pojištění, pomůže nám, když budete znát číslo smlouvy. Informace ke smlouvě můžeme sdělit pouze pojistníkovi. (Cena hovoru je stejná, jako na kterékoliv jiné číslo v ČR dle vašeho tarifu.)

Asistenční služba

Z ČR: +420 1220
Ze zahraničí: +420 266 799 779

NONSTOP - 24 hodin / 7 dní týdnu / 365 dní v roce

Tato čísla použijte v případě poruchy či nehody vozidla, potřeby domácí asistence nebo zdravotní asistence. Zkrácená volba +420 1220 je zpoplatněna zvláštním tarifem - ceny za volání jsou individuální a zjistíte je u svého operátora telefonních služeb.

Global assistance 

Jak vám můžeme pomoci?

Řešíte škodu? Vyřešíme vše rychle, online.

Nebo volejte957 105 105

PO–PÁ: od 7 do 19 hod.

SO–NE: od 9 do 17 hod.

Klientská zóna

  • Online úhrada pojistného

  • Rychlá aktualizace vašich údajů

  • Dokumenty na jednom místě

Mohlo by se vám hodit

    Zeptejte se.
    Co vás zajímá?