|
Klienti již od Kooperativy obdrželi přes 1,5 milionu Kč
První pojistné plnění z povodňových škod Kooperativa svým klientům vyplatila již v úterý, tedy třetí den povodní. „Snažíme se výplatu pojistného plnění maximálně uspíšit, aby klienti mohli začít s úklidem a opravou jejich poničeného majetku. Klientům jsme již odeslali pojistné plnění přes 1,5 milionu Kč“, říká Martin Diviš, generální ředitel a předseda představenstva pojišťovny Kooperativa.
První škody likvidátoři Kooperativy ocenili a vyplatili na základě fotodokumentace a soupisu poškozených věcí, které jim klienti dodali. Jedná se o menší škody ze středních Čech a okolí Prahy, kde se voda dostala do prostor sklepů nebo poškodila zahrady.
Technici Kooperativy již také prohlížejí první škody v terénu. „Jakmile bylo možné se do postižených lokalit dostat, začali naši technici s prohlídkou poškozeného majetku. V současné době se pohybují hlavně v jižních a východních Čechách, až to bude možné, začneme s prohlídkami v Praze a středních Čechách“, ubezpečuje Miroslav Novák, ředitel Centra likvidace pojistných událostí v Kooperativě.
Celkem Kooperativa eviduje tisíce škod, přičemž jejich celková výše již přesáhla 500 milionů Kč. Nejvíce škod přichází z Prahy a Středočeského kraje, Jihočeského kraje, zejména Českého Krumlova, Táborska a Bechyně a Královéhradeckého kraje, okolí Hostinného a Trutnova. Další škody určitě velká voda způsobí i v Ústeckém kraji, kde Labe teprve kulminuje. Kromě menších škod, které voda způsobila na zahradách a sklepích rodinných domů, již Kooperativa zaznamenala i několik velkých škod. Například v Zoologické zahradě v Praze, kde je zaplavena spodní část zahrady.
Škody mohou klienti hlásit na infolince 841 105 105, využít mohou také jakoukoliv naši pobočku, e-mailovou adresu info@koop.cz nebo on-line formuláře na webu Kooperativy https://insure.koop.cz/hlasenky-web/faces/vstup_info.xhtml.