Kooperativa dokáže škody zlikvidovat on-line
Unikátní aplikace pro tablety a chytré telefony zpracuje data o vozidle, umožní pořídit fotodokumentaci škody včetně potřebného popisu a zároveň vypočítá výši pojistného plnění.
<p>Technik pojišťovny dnes přijede ke klientovi na prohlídku poškozeného vozidla jen s tabletem a chytrým mobilním telefonem. Do aplikace APPro v tabletu zadá potřebná data o vozidle, a identifikační znaky vozu. Ta poté komunikuje s aplikací pro mobilní telefony Smart Experta, díky které je možné zhotovit fotografie poškozeného vozidla, přímo v aplikaci je upravovat a popisovat. Při zadání přesného poškození vozidla pak technik v tabletu dokáže online zkalkulovat výši škody na daném vozidle, a to dokonce v několika variantách.</p>
<p>„Klient okamžitě získá informaci o výši pojistného plnění pro případ výplaty tzv. rozpočtem, pro případ opravy v síti neautorizovaných i autorizovaných servisů. V případě, že se jedná o totální škodu, může technik přímo v terénu předat fotodokumentaci a popis rozsahu poškození na aukční portál společnosti Totalcar, čímž se výrazně zrychluje proces vyřízení škody,“ představuje novinku Jiří Cita, ředitel společnosti Global Expert.</p>
<p>Pokud klient s výší plnění souhlasí, odešle technik okamžitě kompletní složku likvidátorovi. Likvidátor složku pouze překontroluje a zadá příkaz k odeslání pojistného plnění na účet klientovi - ano, takto může být likvidace pojistných událostí rychlá u pojišťovny Kooperativa.</p>
<p>„Aktuálně dokážeme přímo v terénu kalkulovat cca 90 % osobních a užitkových vozidel do 3.5 tuny, podmínkou je zařazení konkrétního modelu vozidla v databázi kalkulačního software společnosti Audatex,“ doplňuje jiří Cita. </p>
<p>Po ukončení zápisu o poškození a kalkulace škody předmětné protokoly automaticky odchází do spisu likvidátora pojišťovny a formulář zápisu o poškození je vystaven na webu konkrétní pojišťovny pro klienta k nahlédnutí či ke stažení. Oproti původnímu procesu, kdy technik musel pořízenou fotodokumentaci jednorázově přehrávat z paměťové karty fotoaparátu do externího PC a z tohoto odesílat fotky k dokumentům PU dané pojišťovny, se celý proces několikanásobně zrychlil.</p>
<p>A jak taková likvidace v praxi vypadá, ilustruje případ z ledna. Jedná se o škodu na voze Peugeot 308 našeho klienta. Pojistné plnění Kooperativa odeslala druhý den po nahlášení: </p>
<p><strong>17. 1. 2017 v 9.28</strong> - hlásí pojištěný z havarijního pojištění škodu (přední a zadní nárazník, levý přední a levý zadní blatník, levé přední a levé zadní dveře)</p>
<p><strong>17. 1. 2017 v 9.44</strong> - odchází e-mailem registrační dopis s žádostí o podklady</p>
<p><strong>17. 1. 2017 v 11.46</strong> - prohlídka mobilním technikem</p>
<p><strong>17. 1. 2017 v 11.52</strong> - kalkulace výše škody</p>
<p><strong>18. 1. 2017 v 13.59</strong> - výplata pojistného plnění – převod na účet, výplatní dopis e-mailem</p>