5. Jak vlastně pracuji?
Multitasking neexistuje. Náš mozek neumí dělat víc činností najednou, a tak neustále přeskakuje z jedné aktivity na druhou, což je pro něj extrémně náročné. Snaha o multitasking nám proto bere hodně energie a zhoršuje naši schopnost řešit problémové situace. Čas vyhrazený na práci se navíc jakoby rozdrobí a my máme pocit, že jsme vlastně nic nestihli.
🧠 Co to znamená pro mě:
Podívejte se do svého pracovního kalendáře a zhodnoťte, jestli je v něm dostatek prostoru na nerušenou práci.
💡 Návody a tipy:
- Zkuste si vymezit časová okna pro hlubokou a ničím nerušenou práci (např. mimo úřední hodiny/dny nebo dobu, kdy běžně probíhají týmové porady).
- Obeznamte o tom kolegy – bez ostychu si tento čas v kalendáři vybookujte jako schůzku sám/sama se sebou.
- V týmu se dohodněte, jaké rozestupy budete mít mezi jednotlivými meetingy (např. pro občerstvení, zpracování informací). Budete tak méně zahlcení a schůzky budou efektivnější.
- Během soustředěné práce odkliďte telefon z dohledu, aby vás nerušil a nelákal.