Prohlížeč není podporován

Doporučujeme Google Chrome

Zpět na všechny články

9 cyklistických tipů, na co si dát pozor na mokrém povrchu

  • 1 minuta čtení
7 tipů, na co si dát na kole pozor na mokrém povrchu
Sednout na kolo a užít si projížďku krajinou vymalovanou nádhernými podzimními barvami je prostě paráda. Jen bychom měli počítat s tím, že častěji pojedeme po mokrých silnicích a cestách, a měli bychom tomu přizpůsobit styl jízdy. Přinášíme několik tipů, co si na takovém povrchu pohlídat.

1) Brzdíme včas a jemně ⏱

Mokré brzdy jsou méně účinné, proto brzdíme dříve než na suchém povrchu a brzdy mačkáme pozvolna, abychom zabránili smyku.

2) Používáme obě brzdy 🤲

Na kluzkém terénu se snažíme rovnoměrně brzdit přední i zadní brzdou. Rozloží se tím brzdná síla, což sníží riziko, že nám kola podklouznou.

3) Pozor na mokré listí 🍁

Hlavně později na podzim bývá na silnici spadané listí. Když zmokne, klouže to na něm skoro jako na ledě. Proto bychom se mu měli snažit vyhnout, kdykoliv to jde, zejména v zatáčkách.

4) Trochu méně hustíme pneumatiky 💨

Pokud možno jezdíme na širších pláštích s dostatečně hlubokým dezénem. Pro lepší přilnavost se vyplatí v nich snížit tlak klidně až o 20 %, než máme běžně.

5) Opatrně s řídítky 💫

Stejně jemně jako s brzdami pracujeme i s řídítky. Vyvarujeme se náhlých pohybů, zatáčíme plynule a do zatáček najíždíme menší rychlostí než na suchém povrchu.

6) Jezdíme na lehčí převody 🦋

Snažíme se dříve přehazovat, abychom si udrželi nad kolem lepší kontrolu, než když s těžkým převodem šlapeme na doraz.

7) Vyhýbáme se loužím 💧

V případě, že se to dá, louže raději objedeme. Nikdy si totiž nemůžeme být jistí, jak jsou hluboké a jestli na dně neskrývají ostrý kámen nebo třeba úlomky skla.

8) Zůstáváme v suchu ☔

Vyplatí se mít na kole blatníky, aby na nás nestříkala voda. Když je naše kolo nemá, dají se koupit zvlášť a připnout k rámu. Podcenit bychom neměli ani teplé oblečení a rukavice.

9) Udržujeme kolo čisté ✨

Po jízdě kolo zbavte bahna a dalších nečistot. To se týká i řetězu – ten očistěte, nechte uschnout a na závěr promažte. Pak už stačí jen vyzkoušet, že všechno funguje, jak má, a těšit se na další jízdu.