Nejdražší auto na světě roku 2025 a další zajímavá nej ze světa motorů
Svět automobilů je plný superlativů a rekordů. Výrobci luxusních vozů neustále posouvají hranice toho, co je technicky možné a za jakou cenu. Pojďme se podívat na ty vůbec nejdražší, největší a nejmenší vozy, které si lze v současnosti pořídit. Tedy pokud máte na kontě nějaký ten milion a nebo raději ještě víc...
Nezapomeňte na povinné ručení
Je povinné, ale buďte za něj rádi. Ušetří vám vysoké náklady za škody způsobené ostatním a platí i v zahraničí. Navíc, obsahuje asistence zdarma, které vás podrží i v nečekaných situacích.
Nejdražší auto na světě: Bugatti La Voiture Noire
Absolutním králem mezi nejdražšími auty je aktuálně Bugatti La Voiture Noire. Tento unikátní vůz byl odhalen v roce 2019 na autosalonu v Ženevě u příležitosti 110. výročí založení značky Bugatti. Svým vzhledem vzdává hold legendárnímu modelu Bugatti 57 SC Atlantic z 30. let minulého století.
Pod kapotou se však skrývá to nejmodernější, co Bugatti nabízí:
- Výkon 1500 koní
- Zrychlení z 0 na 100 km/h za 2,4 sekundy
- Maximální rychlost 420 km/h
Cena Bugatti La Voiture Noire přesáhla neuvěřitelných 450 milionů korun. Jde tak o vůbec nejdražší nový automobil v historii.
Další kandidáti na titul nejdražšího auta
La Voiture Noire sice drží rekord, ale rozhodně není jediným autem s astronomickou cenovkou:
- Bugatti Veyron - 81 milionů Kč
- Aston Martin Valkyrie - 90 milionů Kč
- Lykan Hypersport - 60 milionů Kč
I běžnější luxusní značky se pohybují v řádu desítek milionů, koukněte, kolik stojí Lamborghini či Ferrari:
- Lamborghini Sián s hybridním pohonem – cca 50 milionů Kč
- Ferrari SF90 Stradale – od 15 milionů Kč výš
Tak které je to vaše vysněné? Koukněte, kolik stojí nejdražší auta na světě:
Model |
Cena |
Specifikace |
Pagani Zonda HP Barchetta |
17,5 millionů USD |
Exkluzivní design bez střechy s mocným motorem V12 |
SP Automotive Chaos |
14 milionů USD |
Reinkarnace designu Alfa Romeo s extrémním výkonem |
Rolls Royce Sweptail |
13 milionů USD |
Unikátní minimalismus s plně skleněnou střechou |
Bugatti Chiron Profilée |
10,8 milionů USD |
Poslední auto s motorem W16 od Bugatti |
Bugatti Centodieci |
9 milionů USD |
Oslava historie Bugatti s designem inspirovaným modelem EB110 |
Mercedes-Maybach Exelero |
8 milionů USD |
Futuristický design s výkonným motorem V12 |
Pagani Huayra Codalunga |
7,3 milionů USD |
Verze long-tail Huayra s lepší aerodynamikou |
Bugatti Divo |
5,9 milionů USD |
Zaměřeno na zvýšení přítlaku a ostřejší řízení pro závodní dráhy |
Největší sériově vyráběné auto: Ford F 450 Super Duty
Zatímco nejdražší auta ohromují svou cenou, Ford F 450 Super Duty vyniká svými rozměry. Tento obří pick-up měří na délku přes 6,7 metru a váží téměř 4 tuny. Jde o největší sériově vyráběný osobní automobil na světě.
Rozměry Fordu F-450:
- Délka: 6,76 m
- Šířka: 2,03 m
- Výška: 2,06 m
- Rozvor: 4,46 m
Pod kapotou pracuje 6,7litrový turbodiesel V8 o výkonu 330 kW. Tento kolos uveze až 3,5 tuny nákladu a utáhne přívěs o hmotnosti přes 14 tun. Titul největší auto na světě pro běžné použití si tak právem zaslouží.
Nejmenší sériové auto: Peel P50
A teď se podíváme na nejmenší auto na světě, ve kterém se dá jezdit. Myslíte, že je to Fiat Panda nebo Twingo? Existuje ještě menší kousek. Na opačném konci velikostního spektra stojí Peel P50. Tento trpasličí vozík z 60. let je zapsán v Guinessově knize rekordů jako nejmenší sériově vyráběné auto na světě.
Rozměry Peelu P50 jsou vskutku minimalistické:
- Délka: 1,34 m
- Šířka: 0,99 m
- Výška: 1,2 m
- Rozvor: 1,05 m
- Hmotnost: 59 kg
Vozítko pohání elektromotor o výkonu 4,2 koně. I přes své liliputí rozměry zvládne Peel P50 uvést řidiče (a malé zavazadlo) rychlostí až 45 km/h. Novodobá replika tohoto kultovního minicaru vyjde na cca 400 tisíc Kč.
TIP: Největší, nejmenší… Zajímá vás, které auto jezdí nejrychleji? Koukněte na nejrychlejší auto na světě 2025
Ať už jde o luxusní vozy za stovky milionů, obří pick-upy nebo miniaturní městská vozítka, automobilový svět je plný fascinujících extrémů. Uvidíme, jaké nové rekordy a kuriozity nám přinese budoucnost. Jedno je jisté – nudit se rozhodně nebudeme.