Prohlížeč není podporován

Doporučujeme Google Chrome

Kooperativa

Upomínací proces pro životní pojištění

Vztahuje se na životní pojištění, úrazové pojištění a pojištění nemoci.

Datum splatnosti je součástí pojistné smlouvy. Úhrada pojistného proto musí být připsána na našem účtu nejpozději v tento den. Pokud se tak nestane, následuje něco, čemu říkáme upomínací proces.
0. den

Datum splatnosti

Datum splatnosti naleznete ve své pojistné smlouvě nebo v aktuálním dokumentu, který jsme vám zaslali. Jedná se o poslední den včasné úhrady z vaší strany.

28. den

První upomínka

Po prvních 28 dnech, které uplynou od data splatnosti, vám zašleme první výzvu k uhrazení pojistného, tzv. předupomínku.

Jak Vás můžeme kontaktovat

42. den

Doporučená upomínka

Poslední možnost zaplatit. Součástí dopisu je také datum, do kdy nejpozději můžete zaplatit, aby vaše pojistná smlouva nebyla ukončena pro neplacení pojistného.

Jak Vás můžeme kontaktovat

V některých případech vás budeme také upomínat po telefonu. Nutným předpokladem je platný telefonický kontakt.

110. den

Ukončení pojistné smlouvy

Pojištění po tomto datu stornujeme. Od této chvíle vás již pojištění nekryje. Stále nám musíte doplatit dlužnou částku za pojištěné období (dlužné pojistné a poplatek za předčasné ukončení smlouvy). V případě dalšího prodlení v placení vám naúčtujeme dodatečný náklad 300 Kč související s vymáháním dlužného pojistného.

Jak Vás můžeme kontaktovat

124. den
+300 Kč

Pokus o smír

Jako jeden z posledních kroků vám zašleme pokus o smír. To znamená, že se s vámi pokusíme spojit, abychom se domluvili. Máte poslední možnost uhradit dlužnou částku bez dodatečných právních následků. Dlužná částka se navýšila o 300 Kč, náklady související s vymáháním dlužného pojistného.

Jak Vás můžeme kontaktovat

Fáze vymáhání

Pokud neuspějeme, vymáhání dlužné částky po nás převezme externí firma. Ta vás již bude kontaktovat samostatně. Vaše dlužná částka se ještě dále navýší, neboť vymáhání přes externí firmu zvýší náklady na celý proces.

Sazebník nákladů na vymáhání pojistného u produktů životního pojištění

s účinností od 1. 6. 2021

NÁZEV SLUŽBY SAZBA
Pokus o smír po zániku pojištění 300 Kč

Časté dotazy

Jak zaplatím pojištění?

Částku za pojištění uhraďte na účet, který je uveden ve smlouvě, případně na účet, který jsme vám zaslali v aktuálním dokumentu k pojištění. Čísla jednotlivých účtů najdete také na stránce kontakty. Jako variabilní symbol uveďte číslo pojistky.

Celý průběh upomínacího procesu pro životní pojištění najdete zde.

Co se stane, když jsem pojištění stornoval?

V případě, že jsme vám pojištění stornovali na základě vaší žádosti, zkontrolujte, že jste uhradil veškeré nedoplacené částky za toto pojištění. Veškeré informace jsme vám zaslali také ve storno dopise, v rámci kterého jsme vás informovali o ukončení pojištění.

Celý průběh upomínacího procesu najdete zde.

Jak mohu zjistit a změnit své kontaktní údaje?

Pokud si nejste jisti, na jakém telefonním čísle, e-mailu nebo adrese vás můžeme i kvůli upomínkám kontaktovat, nebo chcete provést změnu svých kontaktních údajů, kontaktujte naše klientské centrum na čísle 957 105 105 nebo nám napište. Můžete se také zastavit osobně na naší pobočce.

Celý průběh upomínacího procesu pro životní pojištění najdete zde.

Kde najdu nejbližší pobočku?

Životní pojištění můžete uhradit také osobně na nejbližší pobočce pojišťovny Kooperativa.

Celý průběh upomínacího procesu najdete zde.

Rádi vám poradíme nebo pomůžeme sjednat pojištění