1) Brzdíme včas a jemně ⏱
Mokré brzdy jsou méně účinné, proto brzdíme dříve než na suchém povrchu a brzdy mačkáme pozvolna, abychom zabránili smyku.
2) Používáme obě brzdy 🤲
Na kluzkém terénu se snažíme rovnoměrně brzdit přední i zadní brzdou. Rozloží se tím brzdná síla, což sníží riziko, že nám kola podklouznou.
3) Pozor na mokré listí 🍁
Hlavně později na podzim bývá na silnici spadané listí. Když zmokne, klouže to na něm skoro jako na ledě. Proto bychom se mu měli snažit vyhnout, kdykoliv to jde, zejména v zatáčkách.
4) Trochu méně hustíme pneumatiky 💨
Pokud možno jezdíme na širších pláštích s dostatečně hlubokým dezénem. Pro lepší přilnavost se vyplatí v nich snížit tlak klidně až o 20 %, než máme běžně.
5) Opatrně s řídítky 💫
Stejně jemně jako s brzdami pracujeme i s řídítky. Vyvarujeme se náhlých pohybů, zatáčíme plynule a do zatáček najíždíme menší rychlostí než na suchém povrchu.
6) Jezdíme na lehčí převody 🦋
Snažíme se dříve přehazovat, abychom si udrželi nad kolem lepší kontrolu, než když s těžkým převodem šlapeme na doraz.
7) Vyhýbáme se loužím 💧
V případě, že se to dá, louže raději objedeme. Nikdy si totiž nemůžeme být jistí, jak jsou hluboké a jestli na dně neskrývají ostrý kámen nebo třeba úlomky skla.
8) Zůstáváme v suchu ☔
Vyplatí se mít na kole blatníky, aby na nás nestříkala voda. Když je naše kolo nemá, dají se koupit zvlášť a připnout k rámu. Podcenit bychom neměli ani teplé oblečení a rukavice.
9) Udržujeme kolo čisté ✨
Po jízdě kolo zbavte bahna a dalších nečistot. To se týká i řetězu – ten očistěte, nechte uschnout a na závěr promažte. Pak už stačí jen vyzkoušet, že všechno funguje, jak má, a těšit se na další jízdu.
Sdílejte článek: